Pradedamas įgyvendinti projektas „Naujų ugdymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“
Dalyvavome projekto „Naujų ugdymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“ seminare-viešinimo renginyje
Lapkričio 25 dieną Vilniuje vyko seminaras-viešinimo renginys „Geroji praktika gerinant mokinių ugdymą ir rezultatus (įgyvendinant priemonę „ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo Mokyklų veiklos tobulinimas“ Nr. 09.2.1-esfa-k-728)“, kuriame dalijomės patirtimi bei rezultatais apie projektą „Naujų ugdymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“, kurį įgyvendino Savivaldybės administracija, bendradarbiaudama su Plungės akademiko Adolfo Jucio ir Plungės Babrungo progimnazijomis.
Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondo lėšų.
Dalijimasis naujovėmis – pagrindas siekti mokinių asmeninės pažangos
Plungės rajono savivaldybė su partneriais – Plungės „Babrungo“, Akademiko Adolfo Jucio progimnazijomis ir Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokykla – daugiafunkciu centru – įgyvendina projektą „Naujų mokymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“.
Gruodžio 8 dieną įvyko pirmasis susitikimas su konsultuojančiu partneriu – Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkciu centru. Jo metu konsultuojančios mokyklos direktorė Janina Banienė su mokyklos bendruomenės atstovais pristatė būdus, kuriais jie kuria bebarjerę ir (ar) struktūruotą mokymosi aplinką, įrangos ir mokymosi priemonių įvairovę bei jų pritaikymą, derinant dalyko turinį, mokinių poreikius bei amžių. Taip pat aptarė mokykloje įdiegtus mokinio pažangos matavimo būdus.
Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondo lėšų.
Mokyklų bendruomenės dalijasi patirtimi ir žiniomis
Plungės akademiko Adolfo Jucio pagrindinės mokyklos ir Plungės „Babrungo“ progimnazijos bendruomenės vasario 18 d. antrą kartą susitiko su konsultuojančiosios mokyklos – Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos – daugiafunkcio centro – atstovais. Pavenčių daugiafunkciame centre visus maloniai pasitiko centro direktoriaus pavaduotoja Gita Vaitkienė, lietuvių kalbos mokytojos Jovita Stočkienė, Jūratė Satkauskienė, Dalia Lipskienė ir specialioji pedagogė Gražina Novogreckienė. Diskutuojant su kolegomis, buvo siekiama pasinaudoti konsultuojančiosios mokyklos patirtimi ir kartu su mokyklų specialistais kurti modelį, tinkantį projekte dalyvaujančioms progimnazijoms, joms sudaryti sąlygas siekti kiekvieno mokinio asmeninės ūgties, užtikrinti asmenybės brandą, bendrųjų ir dalykinių kompetencijų visumos įsisavinimą, atsižvelgiant į mokymosi startą, mokymosi stilių, individualius gebėjimus bei sistemingą asmeninės pažangos stebėseną.
Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondo lėšų.
Socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo patirties – į Kuršėnus
Tęsiant projektą „Naujų mokymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“, kurį įgyvendina Plungės rajono savivaldybės administracija, kartu su partneriais – Plungės akademiko Adolfo Jucio ir Plungės „Babrungo“ progimnazijomis, bei
konsultuojančia Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkciniu centru – kovo 22 dieną vyko trečiasis susitikimas.
Susitikimo programos tikslas – socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymas (SEU). Mokyklos direktoriaus pavaduotoja Gita Vaitkienė pristatė, kaip vykdomas SEU įgūdžių ugdymas jų mokykloje, akcentavo programos svarbą, kuri nuosekliai vykdoma visuose mokyklos koncentruose. Kalbėjo apie tai, kaip keitėsi visos bendruomenės bendravimas, dėmesys vaikams, ypač mokinių tarpusavio elgesys, kurie geranoriškai įsitraukia į socialinių ir
emocinių įgūdžių ugdymą.
Plačiau apie mokinių socialinių, emocinių ir savikontrolės įgūdžių ugdymą papasakojo ir savo veiklą pristatė socialinių emocinių įgūdžių ugdymo mokytoja Gintarė Pučinskienė. Ji dalijosi patirtimi taikant „5 įsitraukusio mokymo matmenys“ metodika. Diskutuojant buvo aptarta, kad vis daugiau tyrimų parodo, jog socialiniai ir emociniai įgūdžiai, žinios ir įsitikinimai yra esminiai elementai, būtini akademinei ir gyvenimo sėkmei. Mokymasis galimas tik tada, kai yra patenkinami mokinio socialiniai, emociniai ir fiziniai poreikiai. Socialinis ir emocinis ugdymas – procesas, kuriame dalyvauja vaikai ir suaugusieji, kuris apima žinių, nuostatų ir įsitikinimų, susijusių su penkiomis pagrindinėmis kompetencijomis, formavimą ir ugdymą.
Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondo lėšų.
Pradedamas įgyvendinti projektas „Naujų ugdymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“
Savivaldybės administracija, bendradarbiaudama su Plungės akademiko Adolfo Jucio ir Plungės Babrungo progimnazijomis parengė paraišką ir sulaukę teigiamo atsakymo dėl finansavimo, pradeda įgyvendinti projektą „Naujų ugdymo modelių diegimas Plungės rajono bendrojo ugdymo mokyklose“. Projekto tikslas – 8 klasės mokinių raštingumo (skaitymo) rezultatų gerinimas.
Projekto įgyvendinimo metu švietimo įstaigų darbuotojai dalyvaus kompetencijų stiprinimo mokymuose, vyks mokyklų darbuotojų susitikimai su konsultuojančios mokyklos – Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro – darbuotojais.
Iš projekto lėšų bus įsigyta įranga: 4 išmaniosios lentos ir 40 nešiojamų kompiuterių bei tiek pat kompiuterio pelių. Numatytas individualizuoto mokymo modelio parengimas ir diegimas: kiekvienam mokiniui bus sudaryta galimybė mokytis pagal mokymosi tempą ir rinktis medžiagą pagal savo poreikius ir sugebėjimus, siekiant pagerinti 8 klasės mokinių skaitymo rezultatus. Mokinių pažanga bus matuojama kas tris mėnesius, darant signalinį pusmečio įvertinimą bei pusmečio rezultatų aptarimą.
Bendras projekto biudžetas – 45 361,92 eur.
Projekto pradžia – 2020-09-18
Projekto pabaiga – 2022-09-18
Projektas įgyvendinamas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų Investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-K-728 priemonę „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.