Projektas ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Plungės “Babrungo” progimnazija dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr.09.1.3-CPVA-V-704-02-0001).
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Plungės Babrungo progimnazijos 2020-2022 m. veiklos tobulinimo planas
Veiklos tobulinimo ataskaita. Už pirmuosius veiklos tobulinimo metus; galutinė projekto ataskaita.
Daugiau informacijos apie projektą rasite:
https://www.sac.smm.lt/projektai-ir-programos/projektai/vykdomi-projektai/es-projektai/
http://www.vedlys.smm.lt/
GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONIŲ PANAUDOJIMAS 5 – 8 KL
GAMTOS IR TECHNOLOGIJŲ MOKSLŲ PRIEMONIŲ PANAUDOJIMAS 1-4 KLASĖSE 2020m.
GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONIŲ PANAUDOJIMAS 1 – 4 KL
dalyvavo projekte ,,Moksliukų diena“.
Didelį įspūdį paliko fizikos mokytojos Albinos Višinskienės atliekami eksperimentai, bandymai. Ypač įsiminė bandymas su kiaušiniu, ne mažiau patiko ir didelę juoko bangą sukėlė ,,įelektrinti“ plaukai, nuostabą kėlė ,,spalvotas fontanas“. Išmokę eilėraštuką apie ožį, pradinukai tikrai įsimins visas vaivorykštės spalvas.
Vėliau bandymai ir eksperimentai persikėlė į klases.
Pirmokai atliko tyrimą “Naujos medžiagos susidarymas kintant medžiagų būsenoms”. Tyrimo tikslas – mokyti mokinius pažinti ir apibūdinti buityje naudojamas įvairias medžiagas ir iš jų pagaminti mišinį – naują medžiagą. Tyrimui atlikti panaudojo šias priemones:
1. Elektrinė viryklė
2. Puodas
3. Matavimo indas su rankena, 1 000 ml
4. Medinė mentelė
5. Šaukštas
6. Kepimo popieriaus lakštas
Medžiagos: cukrus (5 šaukštai – apie 100 g), sviestas (apie 70 g), vanduo (30 ml).
Karamelę gamino dvejopai. Vienu atveju ją gavo šviesią, primenančią „Karvutės“ saldainius, kitu – įprastą, rusvą, gerokai tamsesnę. Vaikams labai patiko gaminti, o dar labiau ragauti karamelę. Pasmaližiavę saldainiais aptarė atliktą tyrimą ir užpildė veiklos lapus.
Antros klasės mokiniai atliko bandymą “Iš ko pagaminti daiktai?” Naudotos mokykloje esančios gamtamokslinės priemonės: vonelė, nedeganti lėkštutė.
Trečiokai, pasiskirstę į grupes, klasėje atliko bandymus: šviesos fontanas ir plevenanti gėlė. Iš anksto grupės pasiruošė reikalingas priemones, susipažino su bandymų eiga, išsikėlė tikslus. Bandymui reikėjo: žemo, plataus plastikinio indo, žibintuvėlių, plastikinio butelio. Bandymui plevenanti gėlė buvo reikalingi magnetai, tuščios popierinės dėžės, siūlai, lipni juosta, sąvaržėlės. Jiems puikiai pavyko – padarė išvadas ir pristatė klasės draugams. Pijus ir Rokas pademonstravo savo parengtus bandymus.
Ketvirtos klasės mokinė Gabrielė Rečkauskaitė savarankiškai pasiruošė ir pademonstravo bandymą su kartono lapu ir vandens stikline, Julius Kumšlytis parodė vaivorykštę, kuri atsirado iš saldainiukų. Ketvirtokai pasinaudojo gamtamokslinėmis priemonėmis ir atliko net tris eksperimentus. Ištyrė, kokios medžiagos tirpsta, o kokios netirpsta vandenyje. Jungė elektros grandines, įsitikino, kada elektros lemputė užsidega, kada veikia skambutis, ar varykliukas. Praktiškai įsitikino, kokios medžiagos yra elektros laidininkai, kokios medžiagos elektros nepraleidžia. Ketvirtos klasės mokiniams buvo įdomu stebėti lastelę mokykliniu mikroskopu. Visą savaitę ant palangės augino pipirnę ir pagamino iš jos mikropreparatą. Stebėjo, kaip atrodo augalo stiebelis pro mikroskopą.
Pamokos ,,kitaip‘ vaikams patiko, buvo įdomios. Naudojo gamtamokslines priemones: mokyklinį mikroskopą, objektinius stikliukus, dengiamuosius stikliukus, preparavimo rinkinį, pastero pipetes, petri lėkštelę, elektros grandinių rinkinius.