Menu Close

UŽDARYMO PRADŽIA? PLUNGĖS ,,BABRUNGO“ PROGIMNAZIJOS MOKYKLOS TARYBOS INFORMACIJA

     Atsiliepiame į viešojoje erdvėje kylančią diskusiją dėl Plungės „Babrungo“ progimnazijos reorganizavimo prijungiant ją prie Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos.
     Patiksliname informaciją. Apie planuojamą pertvarką mokykla buvo oficialiai informuota tik šių metų kovo 6 d., tai yra, praėjusios savaitės ketvirtadienį. Bendruomenė savo atsakymą turėjo pateikti per 4 darbo dienas, be galimybės projektą apsvarstyti išsamiai. Savivaldybės atstovų vardu oficialiai to nepadaryta iki kovo 12 d., kol Mokyklos taryba suorganizavo bendruomenės ir Plungės savivaldybės atstovų administracijos direktoriaus Daliaus Pečiulio ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo Gintauto Rimeikio susitikimą. Kodėl dokumentai tvarkomi tokios skubos tvarka? Vienintelė priežastis – kad būtų spėta pateikti iki savivaldybės tarybos kovo mėnesio posėdžio, nes TEBEGALIOJA Plungės rajono savivaldybės švietimo įstaigų tinklo pertvarkos 2021-2025 metų bendrojo plano 1 priedas, kuriame nurodoma, kad „Babrungo“ progimnazija „nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. vykdo ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (šalia mokyklos esančiame naujai įrengtame pastate“ (inf. e.seimas.lrs.lt). Tai reiškia, kad nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. pas mus turi pradėti veikti vaikų darželis ir priešmokyklinė klasė. Kovo 27 d. vyks savivaldybės tarybos posėdis, kuriame PAKEITIMAS būtų patvirtintas. (Oficialiai atšauktas darželio, priešmokyklinės klasės steigimas, mokykla prijungiama prie kitos įstaigos).
     Mokyklos tarybos sprendimas: projektui NEPRITARTI.
  • Projektas pateiktas skubotai, suformuluotas trafaretiškai, neišpildytos viešo organizavimo procesų sąlygos. Informacija apie mokyklą parinkta siekiant pavaizduoti ją esant nepalankioje padėtyje.
  • Klaidinančiai teigiama, kad mokykla, turinti iki 200 vaikų, negali dalyvauti projektuose. Tai netiesa. Ribojimas šiuo metu taikomas tik kai kuriems ES finansuojamiems projektams. Mokykla gali dalyvauti kituose projektuose.
  • Teiginys, kad mokyklai „nėra galimybių gauti valstybės finansavimo“ – prieštarauja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymui 67 str. Nematome teigiamo poveikio, jei  „iš dviejų direktorių liks vienas“ ir kt.
  • Projekte deklaruojamos neva būsimos gerovės prielaidos, konkrečių argumentų, turėsiančių teigiamą prijungimo poveikį mokyklos gyvenimui, nepateikta. „Optimizavimo projektas sudaro palankesnes prielaidas užtikrinti optimalų krūvį dirbantiems pedagogams“. Praktiškai tai neįvykdoma, nes po prijungimo faktiškai nepasikeičia nei mokinių, nei mokytojų skaičius, nebent planuojama dalį jų atleisti. Be to, „Babrungo“ mokyklos mokytojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, vidutinis darbo krūvis yra 0,84 etato (rajono nuo 0,72 iki 1,12). Jeigu pas mus, kaip į antrą darbovietę, ateina dirbti mokytojas iš kitos įstaigos, vadinasi, jam trūksta krūvio savo mokykloje.
       Mokyklos tikrovė yra tokia. 100 proc. įgyvendinamas ugdymo planas, teikiamas kokybiškas ugdymas; „Babrungo“ progimnazija pagal mokinių skaičių geriausiai iš visų rajono mokyklų aprūpinta kompiuterine technika; 65 proc. mokinių dalyvauja įvairiuose rajoniniuose, regioniniuose ir respublikiniuose konkursuose, olimpiadose ir kituose renginiuose; rajoninių, regioninių ir respublikinių konkursų ,,Babrungo“ mokyklos prizininkų skaičius: 2021-2022 m. m. – 17 mok., 2022-2023 m. m. – 13 mok., 2023-2024 m. m. – 20 mok. (11 proc. visų mokyklos mokinių); mokinių skaičius mokykloje yra stabilus; įvairiuose būreliuose dalyvauja 87 proc. mokinių; SEKA tyrimų rezultatai vertinant mokinių tarpusavio santykius, bendradarbiavimo su tėvais, taisyklių ir susitarimų organizavimą, yra aukšti – organizatoriai netgi nepateikė jokių papildomų rekomendacijų situacijai gerinti. Puikiai įvertintas įstaigos mikroklimatas. Mokykla kiekvienais metais finansinius metus baigia be skolų. (Informacija yra vieša).
     „Babrungo“ bendruomenę nuvylė Plungės savivaldybės požiūris į šios miesto dalies plėtrą. Mikrorajonas auga, plečiasi infrastruktūra ir gyvenamųjų namų statybos, tačiau švietimas – nesvarbus ar pamirštas: vienpusiškai atšauktas ilgai lauktas vaikų darželio steigimas, o dabar neaiškus ir mokyklos likimas. Į ką pirmiausiai kreipia dėmesį jaunos šeimos, kai renkasi gyvenamą vietą, būstą – kad būtų darželis ir mokykla. Daug metų savivaldybei teikiami prašymai sutvarkyti įvažiavimo į mokyklą keliuką ir nedidelę kiemo dalį, tačiau ir aukščiau minimo susitikimo metu buvo keletą kartų pakartota, kad pinigų savivaldybė neturi. (Tačiau šios infrastruktūros sutvarkymas buvo numatytas paruoštame darželio projekte). Ne paslaptis, kad mokykla, virtusi padaliniu, praranda savitumą, sumenksta ir po dvejų – trejų metų uždaroma. Tai ir išgirdo bendruomenė iš savivaldybės atstovų per minėtą susitikimą. „Reorganizavimas“ yra uždarymo pradžia? Tėvų klausimas, jei po dvejų – trejų metų tai įvyks, kaip į Akademiko Adolfo Jucio mokyklą keliaus čia gyvenantys pradinukai – liko kyboti ore. Šis mikrorajonas – atokiausia miesto dalis. Nepatogumai ir išlaidos teks tėvams.
     Mažesnis mokinių skaičius, mažesnė mokykla yra tik privalumas vaikams. Kiekvienas pažįstamas, kiekvienas vadinamas vardu. Į „Babrungo“ mokyklą mokytis ateina daug buvusių mokinių vaikų. Bendruomenė stipri, kolektyvi. Mokykla visada jaučia tėvų paramą. Puoselėjama savita kultūra, šilti tarpusavio santykiai. Pagaliau leiskime gyventi nedidelėms mokykloms. „Babrungo“ mokykla siekia išlikti savarankiška. Kadangi šių mokslo metų pabaigoje mokyklos direktorė baigia kadenciją, tikimės, kad Steigėjas organizuos ir skelbs konkursą direktoriaus pareigoms užimti.
     Argumentuotas Mokyklos tarybos sprendimas nepritarti mokyklos pertvarkos projektui išsiųstas Plungės rajono savivaldybės merui, Švietimo ir sporto skyriaus vedėjui, taip pat informavimo tikslu kitoms institucijoms.
Skip to content